Kerékpárral Donaueshingentől Passauig

2. nap: Kirándulás a Duna forráshoz és végre egy kis 40 km-es biciklizés Tuttlingenig

2017. július 7. péntek

2017. július 30. - armaiera

Kirándulás a Duna forráshoz (vonat-busz+ 12 km gyalog)

Donaueschingen – Tuttlingen kerékpárral 40 km

Reggel 6 órakor ébredtünk, 6:45-re kértük a reggelit. Elegánsan és bőségesen terített asztal várt minket az étkezőben. Egyedül voltunk a házban, mivel a házigazdánknak dolga akadt. Megreggeliztünk, összepakoltunk, majd el is indultunk. Az utolsó pillanatban Frau Schmied is hazaért, és kedvesen búcsúzott tőlünk.

A mai napra különös programot terveztünk, elhatároztuk, kirándulunk egyet a másik Duna forráshoz. Számomra eddig ismeretlen volt, hogy a Duna eredetét illetően viták voltak és vannak. Hivatalosan a donaueschingeni hercegi parkban fakadó forrást jelölik meg eredetének, de vannak, akik azt állítják, hogy a Breg folyó forrása az igazi, mert az van legmesszebb a torkolattól és az hozza a legtöbb vizet. Egy Dr. Öhrlein nevű kutató és orvos, 1955-ben tett felfedezése alapján megvásárolta a forrás körüli területet és táblát helyezett el a következő szöveggel: Duna –forrás. Itt ered a Duna fő folyója a Breg, a tengerszint felett 1078 méter magasságban, 2888 méterre a Duna torkolattól, 100 méterre a Duna és a Rajna, a Fekete tenger és az Északi tenger vízválasztójától.

Hát ide terveztünk egy kirándulást, mielőtt nekifogtunk volna a biciklizésnek.

Furtwangen a település, ahová a forrás közigazgatásilag tartozik. Ide tömegközlekedéssel jutottunk el.

A szállásról gyorsan legurultunk a vasútállomásra, hiszen most már ismertük az utat. A kerékpárokat egyszerűen lezártuk a nyilvános tárolóban, csomagjainkat beraktuk a csomagmegőrzőbe, csak kis hátizsákokat vittünk magunkkal. Vonattal utaztunk Tribergbe, majd busszal tovább Furtwangenbe. Az út gyönyörű volt, a Fekete erdő csodálatos tájaiban gyönyörködhettünk.

Donaueschingen 7:40 – Triberg 8:13 vonat RE4708

Triberg 8:50 – Furtwangen(Arche) 9:21  busz 7270

A vonatjegy 6,40 euro, a buszjegy 3,40 euro volt fejenként.

Ahogy leszálltunk a buszról, már tábla jelezte a Duna forráshoz vezető 6 kilométeres utat.p1080349_1.JPG

Nem túl feszített tempóban gyalogoltunk, végig felfelé. Jó idő volt, meleg, de végig enyhe szellő fújdogált. p1080422.JPG11 óra után nem sokkal már fel is értünk. Nekem személy szerint ez a Duna forrás, ami tulajdonképpen a Breg folyó forrása, nagyobb élmény volt, mint a donaueschingeni. Látni, amint kibukkan a forrás a földből, hideg és tiszta vizét megkóstoltuk, felfrissítettem magam, tapostam a sziklák közt folydogáló kristálytiszta vizet. Óriási élmény volt. Ha rajtam múlna, ezt tenném meg az igazi Duna forrásnak. Bár itt még nem Duna a neve, hanem Breg.p1080396.JPG

De a Donaueschingenben eredő Duna patak is mesterséges föld alatti csatornán belefolyik a Brigach folyócskába, ami ezután egyesül a Breggel, és csak ezután nevezik a folyót Dunának. (Nem egyszerű ezt a logikát megérteni, de én most már legalább átlátom ezt a keveredést. Az útikönyvet olvasva, nem igazán tudtam elképzelni, hogy is lehet ez.)

Kicsit sétáltunk a környéken, megnéztük a kedves kis Martinskapellét, majd Feri kívánságára beültünk a forrás melletti vendéglőbe és megebédeltünk. Nem nagyon akartam enni, de Feri rábeszélésére rendeltem egy sült kolbászt. Utólag derült ki, saláta is jár hozzá az önkiszolgáló salátás pultból. Gazdag kínálat volt, jól megpakoltam a tányéromat, és mire a kolbászt kihozták, már nem is bírtam enni belőle, így az egészet elcsomagoltam.

Visszafelé rekord sebességgel gyalogoltunk, mert az ebéd miatt kicsit kevés időnk maradt a buszig. Alig több, mint 1 óra alatt leértünk a faluba. Visszafelé ugyanúgy busszal és vonattal utaztunk.

Furtwangen 14:03 – Triberg 14:30  busz 7270

Triberg 14:43 – Donaueschingen 15:14 vonat RE4727

A kerékpárokat rendben találtuk a vasútállomáson, csomagjainkat kiszedtük a csomagmegőrző szekrényből (ez 3 euro volt), felpakoltunk és elindultunk, egyelőre még egy kicsit a városban időztünk. Elmentünk a Tourizmusinfo centrumba, vettünk egy részletes útleírást a Duna-menti kerékpárút németországi szakaszáról. Feri még fagyizott egyet, aztán végre elindultunk. Kb 38 km-t kellett megtennünk a mai szállásig és még két nevezetességet is meg akartunk nézni. Egyik a Breg és Brigach folyók összefolyása, ahonnan már Duna néven folytatja a folyó hosszú útját a Fekete tengerig, a másik, pedig a Duna elsüllyedése.

A Breg és a Brigach összefolyása, innen már Duna a folyó neve.

A Duna elsüllyedése kiemelkedő természeti látványosság. A folyó kb 26 km-re az eredetétől, hirtelen eltűnik. Vízelnyelők vezetik a folyó vizét valahova a föld mélyébe, majd 12 km után ismét felbukkan. A nyári és őszi hónapokban a folyómeder teljesen kiszárad, így volt ez most is. Egyébként, állítólag látni, ahogy a vízelnyelők, mint a fürdőkád lefolyója, nyelik el a folyó vizét. Hát még ilyet sem láttam és még nem is hallottam róla, hogy a mi Dunánk ilyen csodákra is képes. Az útikönyv szerint ez a természeti jelenség igazi világszenzáció.

Eltűnik a Duna, a föld nyeli el, hogy 12 km-rel távolabb ismét a felszínre törjönp1080471.JPGp1080477.JPG

Mire elindultunk, igencsak előrehaladott az idő. Nagyon jó tempóban tekertünk, 8 órára értünk Tuttlingenbe, ahol a következő szállásunk volt. Útközben telefonáltunk, hogy csak későn érkezünk, nem volt probléma. Mikor beértünk a városba, elkezdett az eső csöpögni, de csak egy picit, aztán el is állt, nem is kellett esőkabátot felvenni.

A mai szállásunkat az airbnb-n keresztül foglaltuk Egy kedves fiatalember volt a szállásadónk. Kellemes tiszta szoba, fürdőszoba használattal. ( a közelben levő toronyóra negyed óránként hangosan ütött este tízig és reggel hattól) Ezt a szállást előre ki kellett fizetni a foglaláskor, 40 euro volt.

Tuttlingen, Bergstrasse 59

airbnb Eric

Volt ennivalónk, az ebédről maradt sült kolbász, reggel is pakoltam szendvicseket, mindent megettünk.

Fantasztikus nap volt ez a mai, csodás helyeken jártunk. Nagyon boldog voltam, hogy mindennek részese lehettem. És nem is voltam olyan nagyon fáradt.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.