Kerékpárral Donaueshingentől Passauig

Készülődés

2017. július 30. - armaiera

Készülődés- tervezés

Még gimnazista koromban volt egy álmom. Felkeresni a Duna forrását és megnézni ahol a tengerbe ömlik. Akkor ez csak álom lehetett, hiszen az 1970-es években egy szlovákiai magyar lány nem vehette komolyan, hogy az ilyen álmok esetleg valóra is válhatnak. Azóta nagyot fordult a világ, szabadon utazhatunk, tervezhetünk. Nagy kalandozó lettem 50 éves korom után, így megszületett a gondolat, kerékpárral tesszük meg a Duna menti kerékpárút 600 kilométeres németországi szakaszát.

A Duna menti kerékpározást már négy évvel ezelőtt megízleltük, kipróbáltuk. Akkor 320 km-t tekertünk négy nap alatt. Óriási élmény volt. Ennek naplója olvasható:  http://erika2013.blog.hu/címen.  (Kerékpárral Passzautól Bécsig)

De a Duna forrást még nem láttam!!!

Elkezdtem tanulmányozni az ide vonatkozó oldalakat és rájöttem, a Duna forrását felkeresni nem is olyan egyszerű dolog. Mert, hol is ered a Duna? Hivatalosan a donaueschingeni hercegi parkban fakadó forrást jelölik meg eredetének, ám vannak, akik azt állítják, hogy az 1148 méter magas Brenden található Breg-forrás az igazi, mert ez van a legmesszebb a torkolattól.

Úgy döntöttünk, ha már ott járunk, mindkettőt felkeressük.

Márciusban kezdtük meg a tervezést és a készülődést. Az indulás napját attól tettük függővé, mikorra kapunk kedvező árú vonatjegyet. Nem volt egyszerű a szervezés. Úgy gondoltam, az interneten mindent el tudunk intézni, a jegyeket meg tudjuk venni. De sajnos a kerékpárjegyekkel nem boldogultunk.  Eredetileg úgy terveztük, végig vonattal utazunk odafelé, de aztán másként döntöttünk. Amikor kiderült, hogy sem neten, sem Budapesten nem tudjuk megvenni a Donaueschingenig szóló személy és kerékpárjegyeket, felhívtuk telefonon a   Deutsche Bahn központi telefonszámát és 22 perc telefonos egyeztetés után (kb 700 Ft volt a telefonköltség) mindent lefoglaltunk, megrendeltünk, kifizettünk. Kb. két hét múlva postán megkaptuk a jegyeket.  Eszerint július 6-án indultunk. Bécsig autóval mentünk, onnan tovább vonattal.

Az utazás a következő képen történt:

Székesfehérvár- Bécs autóval (A 11. kerületben egy ingyenes parkolóban hagytuk az autót)

Bécs Hbf 8:30 –München Hbf 12:37  RJ262

München Hbf 12:47 – Ulm Hbf 14:02     IC2264

Ulm Hbf 14:16 – Donaueshingen 16:34     IRE 3212

A jegy ára fejenként 39 euro + 10 euro a kerékpárjegy. A postaköltség: 5 euro

A RJ és IC vonatokon a kerékpároknak helyet kell foglalni, nem elég a kerékpárjegyet megvenni, ha valaki így akar utazni, ezzel mindenképpen számolni kell. Abszolút korrekt volt az ügyintézés a telefonos jegyvásárlásnál, csak ajánlani tudom. Egy németül jól beszélő valakire azért mindenképpen szükség van, aki szót ért az ügyfélszolgálatossal.

Miután a vonatjegyeket lefoglaltuk és biztos lett az indulás napja, elkezdtük a napi szakaszokat megtervezni és a szállásokat lefoglalni. Jó kis húsvéti program volt, rá is ment két teljes napunk. Azt már korábban kitapasztaltuk, érdemes úgy keresni szállást, hogy az adott település honlapjára megyünk rá, ahol a Turizmus szó alatt keresünk a szálláslehetőségekre. Így közvetlenül a szállásadóval tudjuk felvenni a kapcsolatot és az egyszerű magánszállásokra is rá lehet keresni/találni.  A nagy szálláskereső oldalak általában csak hoteleket, panziókat ajánlanak és a központi rendszeren keresztül kell foglalni.

Július 6. a szabadságom első napja volt. Az utolsó iskolai napot egy hosszú és fárasztó értekezlet tette nehézzé. A készülődés és csomagolást már napokkal korábban megkezdtem, így az indulás rendben a terv szerint megtörtént.

Én most is a jól bevált biciklimmel vágtam neki az útnak, ami egy 3 sebességes agyváltós Olimpia márkájú kerékpár. Egy kerékpáros táska, egy kis hátizsák és egy övtáska volt az összes csomagom. Rutinosan csomagoltam, kilenc napra kellett bepakolni, hidegre, melegre, esőre felkészülni.

A következő oldalakon a Duna menti kerékpárút németországi 600 kilométeres szakaszának, 9 napos, Donaueschingentől Passauig tartó útinaplója olvasható. A napló a személyes élményeket tartalmazza. Jól használható útikönyv: Dr. Keszthelyi Zoltán- Duna menti kerékpárút Németországban, bár nekem egy 2001-es kiadás volt, ami sokszor már nem aktuális az útvonalat illetően, de a különböző leírásoknál hasznos volt.

Vettünk egy német nyelvű útikönyvet is, amit először feleslegesnek gondoltam, de végül jó szolgálatot tett, különösen a nagy léptékű és aktuális térképeivel. Donau-Radweg 1 / Deutsche Donau – von Donaueschingen nach Passau. Ezt a könyvet, ha valakit érdekel, szívesen el is adnám 3500 Ft-ért.

Ha valaki hasznosnak tartotta útinaplómat, vagy kérdése, megjegyzése van az úttal kapcsolatban, keressen itt a blogon, Facebookon ( Gubánné Ármai Erika), vagy emailben: armaierakukacgmailpontcom.

És ha valaki most kap kedvet a biciklizéshez, esetleg a Duna mentén Németországban, annak kívánok jó utat és sok szerencsét.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.